Vanliga frågor (FAQ)

Här hittar du svar på några av våra vanligaste frågor. Om du saknar svar på din fråga; tveka inte att kontakta oss.

Handla och beställa

Stämmer garnfärgerna på hemsidan överens med garnet jag beställer?

Dessvärre visar alla skärmar färger lite olika, därför är bilderna på hemsidan mer en indikation på färgen. Om du är osäker på färgen så kan du alltid beställa provbitar av våra garner.

Måste jag förskottsbetala en beställningsvara?

Om du inte vill förskottsbetala en beställningsvara så kan du kontakta oss om vilken produkt det gäller, så tar vi hem denna produkt och återkopplar till dig när denna finns i lager.

Är priserna på hemsidan inklusive moms?

Ja, alla priser på hemsidan är inklusive moms (25%).

Säljer ni till företag och organisationer?

Ja det gör vi, kontakta oss om du vill sätta upp ett företagskonto.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Se vår integritetspolicy för mer information om detta.

Frakt och leverans

Vilka fraktmetoder kan jag välja?

Vi använder oss av PostNord och DHL som fraktbolag och skickar inom hela Sverige. Du kan också välja att hämta din beställning hos oss i Tyresö om du bor i närheten. Vi accepterar även leveranser till andra länder inom EU, kontakta oss för mer information.

Hur lång är leveranstiden på min beställning?

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar inom Sverige på artiklar som finns i lager. För artiklar som inte finns i lager, eller är beställningsvara, hittar du information om leveranstiden på produktsidan, eller i kassan, när du lagt varan i varukorgen.

För leveranser utanför Sverige så ber vi er kontakta oss för mer information om leveransmöjlighet samt leveranstid.

Vad gör jag om mitt paket eller min beställning blivit skadad?

Om paketet (emballaget) blivit skadat så ska du anmäla det direkt till PostNord / DHL när du hämtar ut ditt paket.

Om produkterna är skadade kontakta oss för ett retur-/reklamationsärende. Se Reklamation för mer information.

Betalning

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi erbjuder kortbetalning (Visa och MasterCard), faktura och Swish. Dessa hanteras av Nets.

Hur betalar jag med Swish?

För att betala med Swish krävs Swish mobilapp och Mobilt BankID. Kontakta din bank för mer information kring detta.

När du betalar med Swish kommer en betalningsförfrågan skickas direkt till det mobilnummer du har angivit vid betalningen.

Retur och reklamation

Kan jag ångra mitt köp?

Ja! Enligt distansavtalslagen har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Den börjar gälla dagen efter du mottagit beställd produkt. Vi förlänger din rätt att ångra ditt köp till 30 dagar.

I din försändelse finns returblankett och instruktioner för att returnera din försändelse. För mer information se villkor för retur.

Du behöver aldrig uppge ett skäl till varför du vill ångra ditt köp. Ångrar du dig innan din beställning lämnat oss kan du avbryta din beställning genom att kontakta oss.

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Behöver du reklamera en vara, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du går till väga.

Vi följer självklart konsumentverkets rekommendationer i detta avseende.

Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.