Allmänna villkor

Köp

Åldergräns

Om du är under 18 år och vill beställa hos oss behöver du ha målsmans godkännande.

Priser

Alla produkter på Ulltussar.se är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%). Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljning. Frakt och expeditionsavgift tillkommer.

Beställning

När en beställning lagts via Ulltussar.se, skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som angivits i kassan. Order under 100kr expedieras normalt inte. Gäller dock inte om annan överenskommelse har skett via telefon eller e-post. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, i sådant fall kontaktar vi dig via de kontaktuppgifter som är lämnade vid beställningstillfället.

Garnfärg

Tänk på att färgen som visas på din skärm kan vara avvikande mot den färg/nyans som är på det nystan du tar emot. Även färgbad kan variera. Är du osäker på vilken nyans du ska välja, kan vi skicka provbitar (motsvarande färgkarta) på önskad färg/nyans för att underlätta ditt val.

Konto

Du kan skapa ett konto på Ulltussar.se för att spara dina leverans- och faktureringsuppgifter, se din orderhistorik samt för att kunna lämna produktrecensioner. Ett konto hos oss är alltid valfritt och inget krav för att kunna göra köp eller bruka våra erbjudanden.

Vi förbehåller oss rätten att ta bort konton om vi finner anledning att göra så. Anledningar så som, men inte exklusiva till:

  • Användarnamn som är stötande, innehåller reklam eller är på annat sätt uttrycker illvilja mot butiken eller dess kunder.
  • Produktrecensioner som är stötande, innehåller reklam eller är på annat sätt uttrycker illvilja mot butiken eller dess kunder.
  • Konton som aldrig handlat och som är äldre än 3 månader.
  • Flertal konton för samma person.

Betalning

Betalning sker genom vår samarbetspartner Nets via tjänsten Nets Easy.

När du väljer att slutföra ditt köp i kassan kan du välja något av följande tre betalsätt; kortbetalning, Swish eller faktura. Du kommer tas vidare till en betalsida som hanteras av Nets (Nets Easy). All information rörande transaktionen skickas över SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterad.

Väljer du att avbryta ditt köp vid detta steg kan din varukorg eventuellt tömmas och du kan behöva plocka om varukorgen.

När transaktionen avslutats skickas du tillbaka till vår kassa där du får en beställningsbekräftelse. Får du problem med ditt köp, kontakta oss.

Kortbetalning

Vid kortbetalning accepteras VISA och MasterCard. Du kan behöva godkänna ditt kortköp med BankID eller annan två-stegs verifiering, beroende på din banks säkerhetsregler.

Swish

För att betala med Swish krävs Swish mobilapp och Mobilt BankID. Kontakta din bank för mer information kring detta.

När du betalar med Swish i Nets Easy så kommer en betalningsförfrågan skickas direkt till det mobilnummer du har angivit vid betalningen. Öppna din Swish-app som är kopplat till detta mobilnummer och bekräfta sedan betalningen med ett Mobilt BankID.

Faktura

Dina varor sänds mot faktura. Betalningsvillkor räntefritt upp till 14 dagar. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd adress. Kreditupplysning görs direkt av Nets i samband med ditt köp.

Fakturan skickas till angiven e-post konto i samband med att din beställning skickas ifrån oss.

Ditt personnummer krävs vid betalning mot faktura av Nets för att administrera köpet. Vi hanterar inte ditt personnummer. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter

Frakt & Leverans

Vår målsättning är att alltid leverera inom ca 1-3 arbetsdagar. Vid extra hög orderingång kan längre leveranstid förekomma. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Du har alltid rätt att häva köpet vid en eventuell försening, om du inte godkänner den nya föreslagna leveranstiden. Har betalning gjorts i förskott och köpet hävs, sker återbetalning inom 14 dagar.

Vi beställningar under 2 kg sker leverans normalt med PostNord till din brevlåda, om paketet ej är skrymmande. Är paketet skrymmande, eller döms som sådant av PostNord, levereras det till närmaste utlämningsställe, baserat på angiven leveransadress.

Paket som är skrymmande och väger över 2 kg levereras normalt med DHL Freight till närmaste DHL-ombud, baserat på angiven leveransadress.

Skickas paketet till ett utlämningsställe, sms-aviseras du i första hand till ditt mobilnummer, om du har angivet ett vid beställning, annars postas en postavi till din leveransadress.

Om du inte hämtar ut de beställda varorna debiterar vi dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad på 200 kr.

Fraktskador

Om paketet (emballaget) blivit skadat ska du anmäla det direkt till PostNord / DHL när du hämtar ut ditt paket.

Om produkterna är skadade är det viktigt att du kontakta oss för en reklamation. Se Reklamation för mer information.

Retur & Ångerrätt

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Den börjar gälla dagen efter du mottagit beställd produkt. Vi förlänger din rätt att ångra ditt köp till 30 dagar.

Du behöver aldrig uppge ett skäl till varför du vill ångra ditt köp. Ångrar du dig innan din beställning lämnat oss kan du avbryta din beställning genom att kontakta oss.

Ångrar du ditt köp, eller delar av ditt köp, så ersätter vi dig för produktens kostnad vid köptillfället, exklusive eventuell fraktavgift vid beställningstillfället. Du har rätt att kontrollera varan, men kan bli ersättningsskyldig vid en retur, om varan har används, eller är i ett sådant skick där den ej kan säljas på nytt. Har betalning gjorts i förskott och köpet hävs, sker återbetalning inom 14 dagar.

Retur

I din försändelse finns ånger-/returblankett med instruktioner för hur du returnerar en eller flera varor.
Om du mot förmodan skulle sakna din blankett, så kan du ladda ner en här och skriva ut. Alternativt kontakta oss så hjälper vi dig med returen.

Returadress

Ulltussar & Kråksparkar AB
Njupkärrsvägen 100
135 46 Tyresö

Reklamation

Kontrollera alltid varorna vid leverans. Vid fel på någon av varorna har du rätt att reklamera dessa i upp till 3 år från köptillfället, vare sig felet är synligt eller dolt. Kontakta oss, vi står för returfrakten om vi godkänner reklamationen, och skickar en ny vara. Skulle varan vara slut så återbetalar vi köpeskillingen inom 14 dagar.

Har paketet skadats under transport ska det reklameras direkt hos ombudet. Upptäcks felet först efter att paketet är uthämtat, måste vi kontaktas omgående.

ForceMajeure

Ulltussar & Kråksparkar AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal och utfästelser i händelse av krig, naturkatastrof, konflikt på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut så som ny eller ändrad lagstiftning, brand, översvämning, sabotage, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, eller jämförbar händelser utanför vår kontroll, vilka vi ej skäligen kunnat förutse eller påverkat.

Tvist

Ulltussar & Kråksparkar AB försöker alltid att lösa eventuella problem som uppstår. Om en tvist mot all förmodan skulle uppstå följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.